ODWIEDZINY

Dzisiaj 2

Wczoraj 39

W tygodniu 103

W miesiącu 500

Od 2008 roku 563943

  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM

Kary za 11,5 t być może do odzyskania

Przewoźnicy liczą na to, że postępowanie przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości pozwoli na odzyskanie części opłat za przejazd po polskich drogach ciężarówkami z naciskiem osi napędowej 11,5 t.

20 czerwca 2018 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości zajął się po raz pierwszy skargą Komisji Europejskiej z 10.03.2017 r. przeciwko Polsce, dotyczącą nakładania na niektóre pojazdy obowiązku posiadania zezwoleń i ponoszenia opłat za przejazd. Wynika to głównie z nieprzystosowania polskich dróg do unijnych przepisów, którymi ustanowiono maksymalne wymiary i obciążenia dla pojazdów, w tym 11,5 t nacisku dla osi napędowej. Jednak tylko na 54 proc. dróg krajowych takie pojazdy mogą się poruszać bez przeszkód, na pozostałej części muszą wnosić dodatkowe opłaty za możliwość przejazdu.

Komisja Europejska uznała, że nakładając na przedsiębiorstwa transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń na korzystanie z niektórych dróg publicznych, Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy art. 3 i 7 dyrektywy Rady 96/53 z dnia 25 lipca 1996 r., ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym.

Czytaj więcej: Kary za 11,5 t być może do odzyskania

GITD ostrzega: Fałszywe świadectwa kwalifikacji kierowców

GITD informuje, że pojawiły się w obiegu fałszywe świadectwa kwalifikacji zawodowej kierowców.

Nieprawidłowości dotyczą wystawienia dokumentu przez istniejący ośrodek szkolenia, ale nie będący faktycznym wystawcą dokumentu, bądź wiążą się z wydaniem dokumentu przez nieistniejący podmiot. Znaki charakterystyczne, które mogą wskazywać, że dokument nie jest oryginalny to m.in.: - data wystawienia dokumentu; - oznaczenie kraju wydania paszportu w zapisie np. UKRAINE, a nie UKRAINA; - w przypadku kwalifikacji wstępnej przyspieszonej na dokumencie znajduje się pieczęć ośrodka szkolenia zamiast pieczęci wojewody. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności dokumentu, jaki przedstawia kierowca, należy zweryfikować fakt istnienia ośrodka szkolenia we właściwym rejestrze oraz fakt jego wystawienia przez wskazany na dokumencie ośrodek szkolenia. W przypadku podejrzenia, że do wniosku o świadectwo kierowcy został dołączony dokument nieautentyczny, urząd informuje odpowiednie organy o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

Źródło: GITD

Zmowa cenowa

Przypominamy o możliwości skladania wniosków w sprawie zmowy cenowej producentów cięzarówek za lata 2003 do 2016 - termin do 25.06.2018 r.

Kontakt  - Stowarzyszenie p. Aleksandra Niećko tel.52 3814994, mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PE: Transport drogowy wyłączony z dyrektywy o delegowaniu

aktualnosci 2189 0 GLOWNY4 czerwca 2018 r. Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego zagłosowała za wyłączeniem transportu międzynarodowego z zakresu dyrektywy o delegowaniu. Takiego rozwiązania oczekiwaliśmy. Polscy europosłowie głosowali jednomyślnie za taką właśnie decyzją.

Więcej informacji na stronie ZMPD

Przewoźnicy z kujawsko-pomorskiego wybrali delegatów

aktualnosci 8869 0 ZMPDWe wtorek 29 maja 2018 r. w miejscowości Samociążek odbyło się Zebranie Regionalne zrzeszonych w ZMPD przewoźników z kujawsko-pomorskiego, podczas którego wybrano delegatów na następną kadencję.

Delegatami zostali: Ewa Korfanty, Grzegorz Chełminiak, Mariusz Jakubowski i Adam Jędrych, który został  też wybrany przewodniczącym regionu kujawsko-pomorskiego następnej kadencji.

Zgodnie ze statutem uczestnicy zebrania udzielili rekomendacji kandydatom do władz: Adamowi Jędrychowi do Zarządu, Mariuszowi Jakubowskiemu do Komisji Rewizyjnej i Janowi Szmielowi do Rady.

Czytaj więcej: Przewoźnicy z kujawsko-pomorskiego wybrali delegatów

Informacja dotycząca korzystania z "regularnego okresu wypoczynku" trwającego co najmniej 45 godzin

Zgodnie z paragrafem 134 ust.1 ustawy o pojazdach mechanicznych [KFG] w związku z rozporządzeniem WE 561/2006 art. 8 ust. 6 Parlamentu Europejskiego i Rady zabrania się korzystania z "regularnego okresu wypoczynku" w wymiarze co najmniej 45 godzin w pojeździe stojącym na parkingu.

Naruszenie tego zakazu stanowi zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/22/WE w wersji przewidzianej w rozporządzeniu Komisji (UE) 2016-403-UE poważne wykroczenie i podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 300 Euro.

"Chcemy równych szans dla wszystkich" - Jan Buczek podczas sejmowej debaty o problemach przewoźników

debata sejmW Parlamentarnym Zespole na Rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Gospodarczego odbyła się 12 kwietnia debata na temat zagrożeń dla funkcjonowania polskich firm transportu samochodowego.

O taką debatę apelowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników z Białej Podlaskiej. Gospodarzem spotkania był przewodniczący Zespołu, poseł Adam Abramowicz, a poza liczną reprezentacją przewoźników, w Sejmie pojawili się także przedstawiciele m.in. Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Infrastruktury.

Podczas dwugodzinnego spotkania uczestnicy przedyskutowali propozycję Ministerstwa Finansów wprowadzenia 200 litrów limitu paliwa zwolnionego z należności celnych przywozowych i akcyzy, wwożonego z państw trzecich do Polski w standardowych zbiornikach pojazdów ciężarowych.

Czytaj więcej: "Chcemy równych szans dla wszystkich" - Jan Buczek podczas sejmowej debaty o problemach przewoźników

Niemcy: rozszerzenie płatnych dróg od 1 lipca 2018 roku

bahnZgodnie z informacją przekazaną przez Toll Collect od 31 marca 2017 roku obowiązuje czwarta nowelizacja niemieckiej ustawy o pobieraniu opłat za korzystanie z dróg federalnych.

Nowelizacja otwiera drogę do rozszerzenia obowiązku uiszczania opłat drogowych za przejazd wszystkimi drogami federalnymi od 1 lipca 2018 roku. Celem nowej ustawy jest zapewnienie źródła finansowania modernizacji sieci dróg federalnych oraz budowy nowoczesnej, bezpiecznej i funkcjonalnej infrastruktury drogowej w Niemczech. Ma temu służyć systematyczne wdrażanie systemu finansowania opartego na opłatach uiszczanych przez użytkowników dróg.

Czytaj więcej: Niemcy: rozszerzenie płatnych dróg od 1 lipca 2018 roku

Znajdź nas na Facebook