Czy wiesz, że od 1 października rusza nowy system poboru opłat drogowych e-TOLL?
Na prośbę Krajowej Administracji Skarbowej przekazujemy Państwu materiał dotyczący nowego systemu poboru opłat e-TOLL.
System e-TOLL to nowoczesne rozwiązanie, oparte na technologii pozycjonowania satelitarnego i bezprzewodowej transmisji danych. Umożliwi wnoszenie opłaty elektronicznej za przejazd pojazdów ciężkich (o DMC przekraczającej 3,5 t, w tym autobusów oraz samochodów osobowych z przyczepą) po płatnych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i dróg krajowych w Polsce.
Zastąpi on dotychczasowy system viaTOLL. Uruchomienie systemu e-TOLL nastąpi w czerwcu 2021 roku. Przewidziany jest okres przejściowy, w którym funkcjonować będą oba systemy poboru opłat – e-TOLL i viaTOLL.
Ostateczny termin wygaszania systemu viaTOLL zostanie potwierdzony w najbliższym czasie i nastąpi nie później niż 30 września 2021 r.
Jak korzystać z e-TOLL?
1. Zarejestruj się w e-TOLL już dziś.
Dowiedz się jak to zrobić na etoll.gov.pl2. Wybierz sposób przekazywania danych do systemu.
Masz do wyboru:- bezpłatną aplikację e-TOLL PL, która będzie dostępna w Google Play i APP STORE
- ZSL (Zewnętrzny System Lokalizacyjny)
- OBU (On-Board-Unit)
3. Określ sposób płatności za przejazd.
Masz do wyboru:- konto rozliczeniowe w trybie przedpłaty
- konto rozliczeniowe w trybie płatności okresowej z zabezpieczeniem
W ramach e-TOLL będzie możliwość skorzystania z Europejskiej Usługi Opłaty Elektronicznej (EETS).
System e-TOLL to korzyści dla użytkowników:
- brak konieczności zawierania umów, wystarczy rejestracja w e-TOLL
- możliwość wyboru narzędzia do przekazywania danych do systemu
- Internetowe Konto Klienta (IKK) z kompleksową obsługą online bez konieczności wizyty w Miejscach Obsługi Klienta
- nowoczesne formy płatności i kanały komunikacji dostępne 24/7
- usługa e-TOLL i SENT w jednej aplikacji mobilnej
- pośrednictwo operatorów kart flotowych (FCI) w rejestracji i opłatach
Masz pytania?
- zadzwoń Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta
- 800 101 101 numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
- +48 22 521 10 10 numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy / informacja w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim
- napisz na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- odwiedź Miejsca Obsługi Klienta. Lista otwartych MOK będzie dostępna na etoll.gov.pl