ODWIEDZINY

Dzisiaj 23

Wczoraj 41

W tygodniu 264

W miesiącu 482

Od 2008 roku 676862

  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • zmpdbox
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • trackimo

Norwegia: urządzenia do e-myta obowiązkowe od 1 stycznia 2015

Informujemy, że od 1 stycznia 2015 roku zmienia się system poboru opłat za korzystanie z norweskich dróg przez samochody użytkowe o masie powyżej 3,5 tony. Należy w nich obowiązkowo zainstalować nadajniki do automatycznego poboru myta. W razie niedopełnienia tego obowiązku grozi kara w wysokości nawet 1000 euro. Zmiana dotyczy wszystkich przewoźników obsługujących trasy do w Norwegii. Przestrzeganie nowych przepisów będzie rygorystycznie kontrolowane przez norweską policję, tamtejsze służby celne oraz Zarządu Dróg Publicznych w Norwegii.

Wysokość nałożonej po raz pierwszy grzywny będzie wynosić 8 tys. NOK (prawie 1000 euro). Jej wartość wzrośnie do 12 tys.NOK (1400 euro), jeśli nie zostanie ona uregulowana w ciągu trzech tygodni. W przypadku powtórzenia się wykroczenia w ciągu dwóch lat, wysokość kary zwiększy się do 16 tys. NOK (1900 euro).

Czytaj więcej: Norwegia: urządzenia do e-myta obowiązkowe od 1 stycznia 2015

Rosja: nowa ustawa o transporcie drogowym

24 listopada 2014 r. prezydent Federacji Rosyjskiej Władimir Putin podpisał ustawę Federacji Rosyjskiej o wprowadzeniu zmian do ustawy federalnej „O kontroli państwowej wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych i o odpowiedzialności za naruszenie trybu ich wykonywania” oraz do kodeksu wykroczeń administracyjnych Federacji Rosyjskiej, w zakresie dotyczącym kontroli przewozów.

Ustawa wprowadza definicje takich terminów jak: międzynarodowy przewóz drogowy, dwustronny międzynarodowy przewóz drogowy, tranzytowy międzynarodowy przewóz drogowy, międzynarodowy przewóz drogowy z terytorium lub na terytorium kraju trzeciego, ładunek kraju trzeciego, zezwolenie specjalne, talon ewidencyjny, zawiadomienie. Zgodnie z zapisami ustawy przejazd po drogach środków transportu o dużej masie lub dużych gabarytach wymaga zezwolenia specjalnego.

Czytaj więcej: Rosja: nowa ustawa o transporcie drogowym

Wprowadzenie Ecotax zawieszone na czas nieokreślony

Informacja z 14 października

Francuscy ministrowie środowiska i transportu oznajmili, że zawieszają na czas nieokreślony wprowadzenie kontrowersyjnej opłaty tranzytowej, tak zwanego "ecotax”. Podatek miał być pierwotnie wprowadzony w lipcu 2013 roku, ale od tego czasu jego wejście było dwukrotnie przesuwane, przedtem jednak podatek został zamieniony na opłatę tranzytowa. Opłata tranzytowa dotyczyć miała pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t dmc poruszających się po najczęściej używanych autostradach. Sieć obowiązywania podatku została ograniczona z początkowych 15 tys. km do 4 tys. km autostrad. W takiej postaci podatek miał obowiązywać od stycznia 2015 roku, jednak rząd francuski zawiesił na czas nieokreślony jego wejście w życie.

Źródło: Automotivelogisticsmagazine.com

Czytaj więcej: Wprowadzenie Ecotax zawieszone na czas nieokreślony

BLR-RUS-KAZ: będą kary administracyjne

Departament TIR ZMPD przypomina o konieczności przekazania zgłoszenia elektronicznego do systemu informatycznego władz celnych Unii Celnej Białoruś-Rosja-Kazachstan najpóźniej na 2 godziny przed wwozem towaru na teren Unii Celnej (zgodnie z decyzją nr 899 Komisji Unii Celnej z dnia 9.12.2011 r.)
Ponadto, białoruskie władze celne wymagają, aby czas przebywania pojazdu na terenie strefy celnej po dopełnieniu formalności nie przekraczał 1 godziny.

Czytaj więcej: BLR-RUS-KAZ: będą kary administracyjne

Belgia: sposób kontroli tygodniowego odpoczynku

Przekazujemy poniżej informację GITD z 9 lipca dotyczącą sposobu kontrolowania w Belgii zakazu odbierania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w pojeździe.

W związku z licznymi pytaniami, które w ostatnim czasie wpłynęły do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, dotyczącymi zakazu odbierania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w pojeździe na terytorium Belgii informujemy, że:

Czytaj więcej: Belgia: sposób kontroli tygodniowego odpoczynku

Francja: zmiany w Kodeksie Transportowym - 30 000 euro kary za tygodniowy regularny odpoczynek w pojeździe

modyfikowany 12 czerwca francuski Kodeks Transportowy zawiera nowe zakazy i znacznie ostrzejsze kary dla przewoźników i kierowców. Karą 30 tysięcy euro i jednego roku więzienia zagrożone jest wykorzystanie przez kierowcę regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu, a prawie 4 tys. euro będą kosztować "manipulacje" przy tachografach. Termin wejścia w życie nowych przepisów nie jest jeszcze znany.

Czytaj więcej: Francja: zmiany w Kodeksie Transportowym - 30 000 euro kary za tygodniowy regularny odpoczynek w...