PARTNERZY i POLECANE STRONY

ODWIEDZINY

Dzisiaj 4

Wczoraj 276

W tygodniu 611

W miesiącu 2124

Od 2008 roku 699746

  • zmpdbox
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • trackimo

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Uwaga: Duże zmiany w przewozach do Wielkiej Brytanii po 1 stycznia 2022 r.

aktualnosci 11843 0 ZMPD Od 1 stycznia 2022r. będą obowiązywały standardowe procedury importowe w Wielkiej Brytanii oraz obowiązkowe rejestracje wjazdu do Wielkiej Brytanii w ramach brytyjskiego systemu GVMS. Importerzy i przewoźnicy muszą być przygotowani na nowe formalności. 

Sytuacja w przewozach do/z Wielkiej Brytanii zdążyła się ustabilizować, jednak to nie koniec zawirowań brexitowych. Trzeba pamiętać, że w kontekście celnym Brexit został podzielony na etapy. 

Obecne reguły

W tym roku obowiązuje jeszcze procedura tranzytu w przypadku przywozu towarów z Wielkiej Brytanii oraz przewozu towarów przez ten kraj. Do Wielkiej Brytanii towary jadą jedynie z deklaracją wywozu, tzw. EX. 

Do końca 2021 r. administracja brytyjska stosuje dla swoich importerów uproszczenia w odprawach celnych towarów sprowadzanych z Unii Europejskiej, umożliwiając im odraczanie składania zgłoszeń celnych. W praktyce oznacza to bezproblemowy wjazd do Wielkiej Brytanii na zasadach sprzed Brexitu. 
 

Zmiany

Niestety, 1 stycznia 2022 r. ułatwienia przestaną obowiązywać i wdrożone zostaną standardowe formalności celne importowe. Wymagane będą pełne zgłoszenia celne w miejscu importu na wszystkie towary. To zasadnicza zmiana dla brytyjskich importerów, którzy w praktyce zostaną zmuszeni do dokonywania formalności importowych jeszcze przed faktycznym przybyciem do nich tych towarów.

Dodatkowo, każdy przewóz towarów z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii trzeba będzie zarejestrować w systemie GVMS i wygenerować odpowiednio numer GMR. Bez tej rejestracji i bez tego numeru wjazd na prom czy pociąg do Wielkiej Brytanii nie będzie możliwy. Co więcej, aby wygenerować numer GMR, trzeba będzie podać numer odprawy importowej towarów wiezionych do Wielkiej Brytanii. A zatem podejmując towar do przewozu do Wielkiej Brytanii należy uzyskać od zleceniodawcy numer dokonanej już na ten towar odprawy importowej. To może się okazać bardzo trudne w praktyce.   

Do tej pory system GVMS wykorzystywany był jedynie w tranzycie T1/T2, czyli de facto w drugą stronę - do Unii Europejskiej lub w klasycznym tranzycie przez wielką Brytanię, np. do Irlandii. W tym zakresie wszystko funkcjonuje obecnie bezproblemowo. Wkrótce jednak transport do Wielkiej Brytanii stanie się trudniejszy, warto się do nadchodzących zmian dobrze przygotować.  

To nie koniec zmian. Następna czeka przewoźników 1 lipca 2022 r. Z tą datą brytyjskie cło zacznie wymagać danych bezpieczeństwa przesyłanych w deklaracji ENS (Entry Summary Declaration).

Rozwiązanie

Kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich nadchodzących zmian jest zastosowanie w przewozach do Wielkiej Brytanii procedury tranzytu T2. Stosując reżim tranzytowy przewoźnicy eliminują ryzyko problemów na granicy w związku z brakiem numeru odprawy importowej i niemożliwością wygenerowania numeru GMR w systemie GVMS. Dodatkowo, w zgłoszeniu tranzytowym zawarte są dane bezpieczeństwa ENS. Tylko tranzyt pozwoli na bezproblemowe przekroczenie granicy i terminową dostawę towaru do odbiorcy w Wielkiej Brytanii.   

  

Przewozy do WB bez ryzyka na granicy

ZMPD zaprasza do współpracy firmy aktywne na kierunku brytyjskim. Oferujemy kompleksową usługę i doświadczony zespół. Wraz z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej staliśmy się jednym z krajowych liderów w zakresie wspólnej/unijnej procedury tranzytowej T1/T2. Dla klientów, z którymi mamy podpisane umowy o współpracy, przygotowujemy zgłoszenia tranzytowe T1/T2 i pełnimy rolę głównego zobowiązanego (gwaranta) w ramach procedury tranzytu. Jako jedni z nielicznych na polskim rynku oferujemy obsługę tranzytu oraz zgłoszeń dodatkowych, takich jak: PBN, Envelope, Portbase, Belgian RX/SeaPort (Zeebrugge), EXS. 

Warto pamiętać, że kierunek brytyjski, chociaż wiodący w korzystaniu z systemu tranzytowego T1/T2, nie jest jedyny. Ta wspólna/unijna procedura tranzytowa obejmuje ponad 30 państw. Oferujemy nasze usługi w systemie 24/7. Zainteresowane firmy zapraszamy do kontaktu.

Wszystkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..